torsdag 17 juli 2014

Mera jobb hemma

Jamen NU händer det grejer.. Badrummet nästan klart, det enda som saknas är lite grejer som ska upp på väggarna, t ex spegel och hylla samt en tvättmaskin och så "Anna-fluffet" vilket innebär matta, lite småsaker osv. Det kommer  upp i helgen.. Sen kommer en fin bild..

Själv ägnade jag helgen åt att ta bort järnek, fy attans vilka rötter, och sen sopade jag rent taken på de 3 förråden jag har ute och kapade lite grenar vid taket på en gång. Jag ska påpeka att jag är höjdrädd och knäna skakade hela tiden men det gick bra.


Nilla, min bästa vän - tack för den underbara hjälpen, fick hänga med mig tidigt på morgonen, hennes första semesterdag och hon hämtades 05:45 vid sitt hus, och slänga sopor. De sista stora lassen!! 3 fullpackade omgångar blev det med hästsläpet. Men NU är allt skit från den gamla ägaren slängt.. Fy så skönt. Totalt har det blivit 8 vändor med fullpackat släp för att slänga rubbet. 

Parkeringen för hästsläpet har jag också ordnat och sen var helgen slut.. Planerna för hösten är redan klara, ska fixa en trapp upp på gångbron för att man ska gå in rätta vägen in i huset och inte via altan, sen ska snickarboan under huset (som ändå håller på att gå sönder) tas bort och allt ska in i det hus där allt annat är, det hus som jag står på taket ovanför. 

Nästa år kommer jag ta bort detta hus och sen ta ner alla träd, då kan vi nämligen göra det själva, och sedan bygga upp ett nytt hus som då är lite kombinationshus, eller förråd heter det ju :-) . Då ska ena delen bli gästhus och den andra delen förråd.. Kommer bli suveränt bra. 

Tänk att man kan bli så glad över meddelande från DHL.. Min toalett är på väg!! Wohooo! Slut med att gå ut och kissa i skogen och göra det andra på annan toalett, som finns en bit bort eller på jobbet. Snart kan jag känna mig som en normal människa och gå på min egna toalett i mitt egna badrum.. Miljövänligt blev det också, en förbränningstoalett så jag behöver inte ens tänka på det här med att beställa slamsugning eller be kommunen ta hand om mitt avfall.. Utan nu kan jag ta askan och slänga ut i rabatten.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar