onsdag 23 juli 2014

Fortfarande fräscht ben

Tog in pållarna imorse.. Vi tar ju in dem på box nu när det är så hemskt varmt. Det känns bäst att de får vara inne utan täcke och huva och bara sova i detta svala kalla stall istället för att slåss med insekter, värmen och försöka hitta några grässtrån i denna brunbrända torra hage.
Ikväll ska vi byta hage igen eftersom den här fina hagen de går i nu är totalt nedbetad och vi vill inte att trädrötterna ska bli uppätna av hästarna. Så, då blir det tillbaka till den gamla hagen (där de gick för sisådär 1 månad sedan)..

Men när jag tog in hästarna, tar in alla 3 samtidigt - en risk, ja men en kalkylerad risk, så länge jag har koll på Brana så går allt bra med att ta in alla samtidigt (Kjartan på ena sidan+Brana på andra sidan under kontroll och Svipa som bakhäng).. Brana har dock ett hiskeligt hemskt morgonhumör.. Sursibba..
MEN det jag skulle skriva var att Branas ben fortfarande jättefint. Ingen svullnad alls, superkallt ben.. Jag börjar faktiskt känna mig hoppfull och förväntansfull inför augusti, då jag antagligen får börja träna henne igen..

Galopp.. Örnäs tävling för något år sedan. Fotograf: Jenny Mukka
Och ja, jag har betalat för bilden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar