fredag 25 juli 2014

Arbetsläger

Det känns lite som om mitt hem är lite som ett arbetsläger numera.. Det är projekt på projekt, små som stora projekt..  Huset är ju klart, det som är kvar är att mina föräldrar kommer över och installerar min nyinköpta duschkabin och det gör dem på måndag.

Sen är det utomhusprojekten i den ordning, det här året, jag tänkte utföra sysslorna..


  • Bygga staket för Ida så hon kan gå fritt på framsidan.. KLART 24/7
  • Ta ner träd vid infartsparkeringen. 
  • Fixa marken så jag kan parkera hästsläp lättare, i nuläget är det väldigt trångt för min bil 
  • Flytta ved och stockar till nya vedbod. kanske flytta nya vedboden lite??
  • Ta ner gamla vedbod.
  • Kapa träd omkring gamla vedbod
  • Lägga nytt tak på altan
  • Flytta allt sly till eldningsplatsen

  • Göra en kompost
  • Bygga trapp till gångbron.
  • Underhålla gångbron
  • Reparera golv snickarboa
  • Klippa rent lite träd och buskar på framsidan
Under vintern ska jag städa rent vinden. Det är (tack och lov) inte mycket skräp där uppe men om man inte håller rent så börjar skräpet samla ihop sina krafter och multiplicerar sig... 

Sen lär jag nog vara helt slut och kan njuta av julen..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar