måndag 9 mars 2020

Fart, fokus och glädje

Igår blev det en liten lektion för min stallkompis. Jag är rätt avundsjuk på min stallkompis och hennes två hästar. Bra pris på dem, väldigt fina hästar och jag skulle väldigt gärna äga båda och tävla båda. Men, jag får glädjas åt deras glädje och se de vackra hästarna från marken.

Dottern red sin häst och det gick otroligt bra! Ska bli väldigt kul att se dem på tävlingsbanan...

Sedan red jag och stallkompisen ut. Bra tempo tölt med väldigt mycket tryck och glädje. Alla dagar är underbara men vissa dagar och ridturer blir mer magiska och igår var en sådan. Kan inte beskrivas riktigt utan det här är något man måste uppleva. Fullpumpad med energi men väldigt svettig och slutkörd var både Teo och jag när vi kom tillbaka och så fick de sitt hösilage i boxarna, vi städade upp stallet och så åkte stallkompisarna hem.

Jag stannade kvar en stund och njöt av kvällen med Teo stående bredvid mig då boxdörren var öppen och han ville tydligen ta en vilopaus nära mig. Magi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar