söndag 6 juli 2014

Hagbyte

Det lunkar på så sakteliga med huset. Hallen är klar och köket har jag målat kaklet kritvitt. Varför måla kaklet?? Tja, det så fint ut men färgen var hemsk så jag målade istället för att slita ner något som var bra gjort.. Billigare också.

Brana & Kjartan har jag ridit idag. Brana red jag i lördags förra veckan och nu den här veckan så blev det idag (söndag).. Hon ska egentligen inte ridas men för att hålla ner hennes iver så tar jag en skrittrunda när jag märker att hon är för rastlös. 5-10 minuter i form, i skritt på rak grusväg..
Kjartan fick sig också en träningsrunda idag. Vi jobbade på volten i djup låg form.. Tölt och trav på åttavolt. Det är imponerande att en 28-åring fortfarande kan och orkar så mycket och verkligen vill vara till lags. Han fick den där långsama mjuka "suga-in-magen-och-lyfta-ryggen" tölt och likaså i traven "fjädrande-bakbensaktiva-djupform-traven".. MUMS!

Idag fick pållarna byta hage, Brana+Svipa+Kjartan alltså.. Hagen de har gått i är totalt nedbetad och med tanke på solen som skiner med full kraft så kommer det bli en brun hage inom kort. Så de fick gå till en hage som kallas "Parken".. Det är lite roligt eftersom vi står i ett stall med mestadels fullblod.. De ansåg att den här hagen har extremt lite gräs i sig och behöver vila 1 månad eller så.. För våra hästar är det som värsta sommarbetet och extremt mycket gräs.. Där ser man hur olika vi ser på foder.
I vilket fall som helst blev de 3 mycket nöjda över sin nya hage och besiktade varje hörn av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar