torsdag 21 juli 2016

Ny häst till mig :-D

Jag brukar vara snabb i mina beslut och det här var inget undantag.. Jag har köpt en ny underbar häst.
En svart, valack, ca 140cm och 4 år gammal. Han kan grunderna i skritt, trav, galopp men inte så mycket mer. Tölten tar han några steg men det är en hel de kvar. Pigg, hingstig (kastrerades i år), stark mentalitet i hagen, mycket vilja och underbar att hantera. Efter Prins från Knutshyttan och undan Fagra från Rungarn och morfar är Kjarni frá Kálfsstödum.

Han & Kjartan har träffats förut men det var några år sedan så ett tag framöver får de gå nära varandra men inte tillsammans. Båda har stor integritet och är ledarhästar så vi får se om de någonsin kommer få gå tillsammans. Jag hämtar honom nästa vecka..

Vi kommer träna tillsammans i något år och sedan får vi se hur långt vi kan komma tillsammans!!

Jag välkomnar Theodór in i min flock!!

4 år här..

Nyfödd här.. 
bilderna har jag helt fräckt snott från uppfödarna..

4 kommentarer:

  1. Grattis, jag har också sett honom riden av Robin😄. Det där kommer bli toppen!

    SvaraRadera