torsdag 24 juli 2014

Byggt staket

Jag har en liten voffe och hon är väl inte världens lydigaste, särskilt vid inkallning.. Såå, jag har behov av staket runt framsidan. Det går så sakteliga framåt.. En hel del var redan klart vid inflyttning, inte min förtjänst utan föregående ägare. Det är en gärdsgård.. Ni vet, staket gjort av slanor från barrträd (oftast).


Problemet har varit att vid ingången finns det inget staket (på vänstra sidan av bilden) och på högra sidan av bilden finns det inte heller något staket. Med andra ord - inte hundsäkert.. Så det löste jag igår. 
Köpte kompostgaller (bästa hundvännernas snabblösning på staket).. Satte fast det vid ingången, så nu har jag både staket och grind där. 
Sedan byggde jag (!?!) staket på andra sidan. Inte det lättaste då det är berg men jag kom på att med en sorts hinderstödslösning så kan jag sätta dit en gärdsgård. Inte det vackraste staketet, till skillnad mot förra ägaren,  men helt funktionsdugligt. Ska bygga på lite mer på höjden idag samt snygga till den lite och sen ska jag bara näta in hela gärdsgården på insidan, Ida är liten och kan klämma sig igenom slanorna. Men redan nu är det hundsäkert hemma, till 80%.. 
Vem kunde tro detta?? Att jag var en sådan händig person som både kan måla, flytta, såga, städa, sätta golv och bygga staket.. Det är något visst med att vara hästmänniska, man måste liksom kunna det mesta och våga prova.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar