tisdag 29 juli 2014

Nu är allt klart inne

Det sista piffet är klart..  Duschkabinen är installerad.. Altantaket är reparerat.. Nu finns det inget mer att göra inne.. Tråkigt och samtidigt skönt..

Nu beger jag mig ut på tomten.. Lite ska rivas, lite ska flyttas, lite ska städas.. En trapp ska byggas, en gångbro ska renoveras, en snickarboa ska rivas, ett vedskjul ska rivas, en skärmvägg ska byggas upp, ett golv ska repareras.. Ett par träd ska ner.  Det lär nog hålla mig sysselsatt i minst en månad eller två..
Sen är det höst och då ska en del buskar ansas och gräsmatta/rabatt ska få sin omvårdnad inför vinterns nattning.

Då blev det vinter och julpyssel!!!  Har redan inrett allt inne inför julen, i huvudet alltså.  Det blir två vita granar, röda julkulor och röda gardiner.. Mumma..  jag hoppas bara Rusta säljer de vita granarna i år igen.
Förra årets jul.. i förra hemmet


Altan ska få nya dynor också under vintern, ska göra själv. Jag tror dessutom att min öppna spis ska bytas ut till en vedspis.. En sån här vore inte helt fel, mer värme in i huset samt jag kan laga mat också om strömmen går..
 Varför inte en sån här??

Japp - jag är en ordningsperson som vill ha koll på allt :-) Men det behöver inte nödvändigtvis bli så som jag har tänkt ut, ibland ändrar jag mig minst 10 gånger om.

Så  nästa års arbete är redan planerat.. Det blir reparation av altan, byte av tak där och så tar jag och byter tak samt myggnätar in hela gångbron så jag kan vara där också. Och kompletterings-isolering av huset.. Ett minireningsverk vore inte helt fel heller. Och isolera avloppet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar