torsdag 17 juli 2014

Tänk att det blev ett vilande tävlingsår för mig & Brana

Hela det här året har varit Branas skadeår.. Hon har känts ojämn, ibland superbra, ibland hemsk.. Isabell & Brana lyckades tävla en enda tävling i april med bra resultat enligt mig men efter det.. ingenting.. Sen i maj kom den stora skadan och efter det, fullständig vila.

Har jag tyckt det varit hemskt? Ja, för jag kände nog att vi kunde ha varit med i de stora klasserna det här året och lyckats bra.. SM, GKSM... Kanske NM??
Är det katastrof? Nej.. Brana får läka och så som många andra hästar (på världsklassnivå = de andra hästarna menar jag) kommer hon att få en lugn och säker rehabilitering för att bli starkare, bättre än någonsin. Hon är ju bara 10år.

Men jag har faktiskt knappt ridit Brana det här året.. Kanske max 30 dagar.. Men hon ser lika fin ut som alltid, tacksam för att hon har fått gå i hage och tränat sig själv..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar