tisdag 23 augusti 2016

Bygga hage

Nu händer det grejer igen i stallet!! Den kanske kommer en ny isis till stallet men oavsett om denna isis kommer eller inte, så ska mina hästar få större hage.

Det går inte med en liten hage som de går nu, Kjartan behöver få skrota omkring och röra på sig och Teo likadant. Är man ung/gammal så behövs yta för att hålla muskler och skelett i form. Dessutom hade jag tänkt att sätta Teo på månadsvila i november (då det är som tråkigast ute) och han behöver en rejäl hage till detta.

Så, hagen som vi har använt tidigare kommer sättas igång igen. Den hage som har blivit omförändrad varje år beroende på behovet.. Nu ska jag "bara" meka till den lite, såsom höja trådar, sätta upp nytt skjul, fixa ordning en lunchhage, stärka upp strömmen, göra smart fodringskanal osv.

Det tar nog någon dag men eftersom jag har fullt upp den här veckan så blir det nog inte förrän nästa vecka. Sedan ska pojkarna ner i hagen.. tillsammans.. Dygnet om ska de få gå ute också..
Nu gäller det att de sköter sig!! Annars får jag bygga ytterligare en hage och ha dem separerade men det vill jag inte.

Hagen vintern 2015
 Hagen sommaren 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar