torsdag 30 oktober 2014

Blir det mer skador så betäcks Brana...

Jag har knappt ridit Brana på hela det här året och om hon inte kommer igång efter den här skadan utan måste ha någon sorts långtidsvila då blir det banne mig en betäckning till våren. Jag veet att jag inte vill betäcka Brana pga hennes bökiga attityd - hennes mamma OCH mormor var snäppet värre hanteringsmässigt har jag fått höra - men jag hoppas att genom att jag hanterar fölet kan få bort en hel del av de dumma humörsvängningarna min lilla dam har. Jag kan helt enkelt inte ha ett sådant fint sto stående i hage hela tiden, näe - då får hon göra någon nytta och ge matte ett nytt litet föl..

SÅ! Om det är så att Brana inte blir fräsch inom det här året så börjar jakten på hingst.. Har redan några på tungan:

Strákur från Kaggestorp.. Otroligt flott 4-gångshingst och så är han isabellblack
Pegasus frá Sveinatungu. Snäll, fin 5-gångshingst.. Skimmel

Har ni andra förslag på vettiga hingstar och som Brana inte är släkt med, hojta till:

Pappa: Eldur från Färdsjö. Mamma: Saga från Mellantorp
Farfar: Segull frá Skarði Morfar: Funi frá Skálá

Men som sagt, jag vill ju gärna rida Brana så jag hoppas hon blir fräsch snart.. 20 november är det återbesök och då hoppas jag att jag får börja rida igen..

Ett föl på gården jag bodde förut på.. Ganska nytt och fräsch här på bilden.. Nu är fölet snart 2 år.



1 kommentar:

  1. Strákur är femgångare .. Och har varit väldigt hingstig så honom skulle jag nog inte betäcka med.

    SvaraRadera