tisdag 7 oktober 2014

Att det kan vara så roligt att äga hus.....

Jag har ägt hus förut men då var jag nygift och ca 23 år gammal.. Kanske inte riktigt den tid då man har råd/tid/lust med ett stort hus som behövde lite kärlek.. Men nu, vid 41 års ålder och ogift, jösses så roligt det är att äga hus.

Jag har så många planer för det här huset som är så PERFEKT för mig och visst händer det att planerna revideras lite grann men vad gör det??  Pappa utbildar mig under färdens gång och mamma kommer med kloka råd och tips. Jag börjar känna att jag kan en del nu när det gäller hantverk, bara lite men å andra sidan är jag inte rädd för att prova!

Skissen hur jag vill att huset och tomten ska se ut finns i mitt huvud men lite kan jag bjuda på: Bastu, Uteplats på baksidan, Liten odling, Mer parkering, Grusad väg, Bark/Flis stigar, Grönt eller rött hus med vita knutar, renare vatten, större varmvattenberedare, minireningsverk, isolering..
Mmmhm.. många planer men å andra sidan har jag inte bråttom, även om jag gillar tempo och förändringar.

Så här såg huset ut när jag började flytta in.. 

och det kommer en bild imorgon på hur huset ser ut idag.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar