måndag 3 november 2014

Flytt och Omstart

Då var det dags för den stora flytten!! Inte för mig men för min moster.. Hon skulle flytta från sitt hem en bit utanför Bålsta till ett nytt hem mitt i Bålsta centrum. Superhärlig lägenhet, modern, med stora fönster som vetter rakt mot parkeringen och ingången till centrum.. Hade jag bott här hade jag ställt en stor fåtölj precis vid fönstret och suttit där hela dagarna/kvällarna.



Så jag tog mitt hästsläp och så dundrade jag till Bålsta för att börja lyfta möbler. Tur med hästsläp för det regnade hela dagen. Baxa in släpet mellan två hus och två träd men van som jag är (kaxigt ja, men jag kör faktiskt släp bra OCH kan backa överallt) och sedan var det bara att fylla på släpet. Moster hade packat rätt bra så jag, mamma, pappa, brorsa och brorsans sambo lyfte och kånkade möbler, kartonger, påsar. Hela gamla hemmet blev tomt och det nya hemmet möblerades och installerades.
Åkte hem sent på kvällen nöjd och belåten över att ha hjälpt familjen.. Pållarna fick kvällshö också.

Söndagen blev en OMSTARTS-DAG. NU är det slut med att vara besviken, ledsen, frustrerad över Branas bakben. Hade bestämt att från och med söndag ska jag ägna tid åt hästarna igen och njuta av stallet. Så jag åkte dit, morgonfodrade, gosade lite med hästarna och så hem igen..

Gjorde ordning min gräsmatta, tog bort rabatten (den var så ful) och tvättade, dammsög och gjorde rent inför vintern utanför dörrarna. Ida tyckte jag var sååå tröttsam så hon somnade på soffan, ni ser henne va?? På ryggstödet.. .

Nu fick jag också uppleva köksfönstret i dagsljus.. Underbart att få in ljuset så här och så kan jag då se ut över skogen.. Mmmmm


Sedan blev det stallet igen!! Wohoo.
Den här gången mötte jag Nilla i stallet och gissa om Ida blev överlycklig!! Hon har inte träffat Nilla på flera dagar, så det blev ett kärt återseende och en sönderpussad Nilla. Vi hämtade in hästarna, borstade av dem rejält, kratsade hovar, broddade Kjartan, longerade Kjartan och Nilla longerade Svipa och sen städa vår lilla sadelkammare, snackade med storhästgänget och så ut med hästarna i hagen igen och fodra.

Brana fick prova ett nytt täcke.. Inte för att hon var så förtjust i att matte klädde på henne i ca 20-gradigt varmt stall men jag måste ju se att det satt bra..
Brana & Jag säger TACK SÅ MYCKET, ANNICA för detta vackra och mycket praktiska täcke.. Underbart inför vintern..


Jag har satt dit mitt egna aggregat till vår hage, som jag har köpt från Börjes då aggregatet som stallet bistår med är för dåligt, det ska täcka massa hagar och pallar inte dra ström hela vägen. Eftersom vår hage löper längs med en ganska hårt trafikerad väg och jag vill inte ha våra änglar ute på vägen så jag kopplade loss vår hage från resterande och satte på mitt aggregat.. Hehe, Nilla hade tidigare ifrågasatt kapaciteten men hon fick sig en rejäl "tjottablengare" från trådarna så nog har mitt aggregat rätt rejält med kräm..

Solpanelsaggregat.. Suveränt på tävlingar men också väldigt praktiskt till hagar där man inte kan få tag i ström på något annat sätt. 

Nu är jag på G igen!! 



1 kommentar:

  1. Varsågod! :) Vad bra att det passade så bra. Det gör mycket mer nytta på Bananen än i mitt garage ;)

    SvaraRadera