torsdag 30 oktober 2014

FÖNSTER!!

Efter en dag på jobbet så kommer jag hem för att mötas av mina föräldrar som var hos mig - planerat besök men ändå, det är alltid kul.. De var MYCKET nöjda med sitt dagsverk hemma hos mig och jag fick äntligen ett fönster i köket! Det har liksom bara varit en korridor i köket med spis, frys, kyl, diskbänk och totalt mörker. Så jag tänkte att ett fönster vore inte helt fel.. På andra sidan fönstret finns min gångbro där jag har caféstolar och bord stående, så det är inte heller dumt för nu kan man bara hiva fikat genom fönstret..
På min nya fönstersida finns den större delen av min tomt, skogen!! Jag ville ha möjlighet att se ut och få in ljuset in i köket. Jag passade på att måla fodret till fönstret igår kväll innan jag fotade det - vitt förstås..


Efter detta arbete så hjälpte mina föräldrar mig att fylla hästsläpet med skräp (hur mycket kan man slänga egentligen?? har kört minst 14 vändor med fullproppat släp och är ännu inte klar) samt pappa tog ner björken på framsidan. Den var för stor för att vara fin på den enda lilla gräsmatta jag har så jag ville ha bort den. Vi käkade middag och sedan åkte de hem och jag fortsatte med att gräva bort rabatten ute, i mörkret. 

Tänkte på det min mamma sa.. "Anna, du bygger ju ett helt nytt hus!! Eller förändrar det gamla så pass mycket så det inte är igenkänningsbart".. Ja, jo.. det stämmer nog. Grunden för huset jag köpte var fint, placeringen var perfekt.. Men mycket invändigt har förändrats och mycket utvändigt också.. 
Och jag är inte klar med allt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar