söndag 21 september 2014

Bort med snickarboan..

Under mitt hus fanns det en snickarboa.. En urdåligt byggd snickarboa vars golv sviktade, vatten uppe på gångbron la sig som en liten sjö på snickarboans tak och fick det bärande golvet på gångbron att ruttna..Så, målet den här helgen var att ta ner snickarboan..

 
Ut med alla prylar från snickarboan, in med dem i nya förrådet (nåja, ny och ny - det är ett gammalt förråd men jag har städat rent där inne).


Mamma ägnade hela 2 dagar åt att rensa brädorna från spik som vi snällt slängde över till henne
 
Pappa var ansvarig snickare men jag hjälpte förstås till

 
Och efter att ha slitit ut allt ena dagen, dragit loss varenda panel plus golvet, en hel del skråmor på mig då jag lyckades få brädorna att slå rakt i mitt huvud och massa svärande åt dessa spikar och sett till att bärande stolpar har stöd från marken igen,  så ser det ut så här nu..

 
Är mycket nöjd med resultatet. Det blev renare, bättre, torrare och jag kan nu ägna mig åt gångbron som behöver lite nytt virke..  Vid sidan av gångbron ska jag även bygga en trapp..

1 kommentar: