måndag 22 september 2014

3 frusna blöta hästar..

Det har regnat från 15-tiden igår och fortsatt regnat hela kvällen, natten i +10grader... Våra hästar har fått vara ute, utan täcke, och har gott om gräs att mumsa på.. Men det räckte tydligen inte till. För när jag kom för att se att de mådde bra imorse så stod de och skakade ute i hagen. Så, det blev snabb omplanering till att ta in alla 3 pållarna och ge dem hö inne. Så får de stå inne under dagen och torka samt bli varma och goa. Att äta är den bästa värmekällan!!

Det underlättade inte att strömmen hade gått i stallet så jag fick hinka upp vatten från deras badkar i hagen, då vattenkopparna i boxarna inte fungerar. Tack och lov hade jag pannlampan med mig så jag såg något i stallet.

Brana och Kjartan "tackade" mig genom att rulla i torven, dygnsura hästar + torv = ingen bra idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar