fredag 2 december 2016

Fortsättning sadel glider fram, del 2

Då har jag provat min sadel igen.. Tidigare har jag ridit med fårskinnsvojlock och schabrak men igår provade jag bara med ett tunt schabrak för att se om det gjorde effekt, jag menar - om sadeln är för trång borde det bli bättre utan tjocka "filtar" under sadeln.  Det gjorde effekt, kan jag lova.
Inte perfekt - sadeln gled fortfarande fram men mycket mindre.

Så min slutsats att jag behöver en vidare bom känns rätt.. Nu har jag kontaktat Agersta Ridshop så att jag kan reda ut vilket järn jag behöver - jag har brun färg nu och eftersom jag är lite lat (hmm?) så chansar jag på att de vet vilket järn jag har och även ange nivåerna ovanför..

Jag har ett orange järn också men den tror jag är den minsta storleken..


Jag misstänker (eftersom jag är som jag är) att i slutändan kommer jag åka till Agersta i alla fall för att dubbelkolla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar