torsdag 21 april 2016

Lugnet återställt

Det går lite upp och ner här..  ena stunden är jag vansinnig och nästa stund rätt nöjd och glad. Det beror på min hästs beteende.. Men jag tror vi har hittat den gyllene medelvägen för Brana, för igår var hon lugn och fin i hagen.. Lugn att hantera, lugn att ta in, lugn i boxen. Det gäller verkligen att hitta något som funkar för henne och sedan hålla på detta tills det har blivit en rutin för henne. Så inte så många hagbyten, nya människor, nya fodringsrutiner utan samma sak varje dag gäller för henne. Då känner hon sig trygg..

Igår passade jag på att stå och borsta av båda hästarna, verkligen borsta och känna igenom varenda millimeter på dem. Gosa lite också.

Sedan åkte jag hem tidigt och passade på att vila.. Ida njöt av att vara hemma tidigt och slippa stallet hela kvällen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar