onsdag 6 april 2016

Färdig-opererad

Första samtalet med veterinären startade med:
"Odjuret har vaknat".. och fortsattes sedan med "När kan du hämta monstret?"

Haha, Brana har alltså varit en "rolig" dam på kliniken..

Hon var mycket irriterad i senskidan men det fanns knappt inga sammanväxningar.. Yttre böjsenan var mycket irriterad och veterinären tror det blir bättre efter operation. Jag ska linda benet "hårt" under 10 dagar och sedan ingen linda.

Sen kommer det roligaste.. 

6 veckors strikt boxvila med promenader,., ja.. eller ridningar blir det ju för mig - funkar inte att promenera. 10 dgr bara box.. sedan 5 veckor i box med skritt som ökas på och till slut 40 minuters skritt den 6:e veckan. 
Jag fick faktiskt tillåtelse att ha en liiiten hage men hon fick inte studsa omkring.. Eftersom hon studsar lika mycket i boxen som hon gör i hagen så ser jag ingen skillnad så jag kommer nog bygga en lite mindre hage igen, fast de 10 första dagarna får hon stå helt inne.. stackars damen..
Så om ca 6 veckor ska jag tillbaka till min ordinarie veterinär för kontroll.. 

Pust!! NU kan jag andas ut... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar