tisdag 12 april 2016

Kjartan får en paus

Jamen så underbart det är med stallkamrater, va? Min kära stallkamrat har erbjudit sig att låta hennes hästar stå inne under kvällarna, alltså jag tar in dem, så Kjartan får en chans att vara ute några timmar varje kväll medan han är barnvakt åt Brana. Tack så mycket!!

Så igår åkte 2 ston in och så tog jag ut Kjartan i den stooora hage de brukade använda. Och där fanns det GRÄS!! Vilken lycka för honom. Han dök ner med huvudet direkt och bara stod och mumsade. Brydde sig inte att han var ensam i hagen utan bara njöt av tillvaron.. Perfekt häst det där.

Brana sköter sig utmärkt i sin box och läker. Hon mår riktigt bra nu och har funnit sig i att vara 100% boxhäst.
Jag har provat flera gånger med att vänja in henne på hösilage igen, hon har tidigare kunnat äta hösilage men har helt plötsligt (i vintras) börjat få diarré när hon äter hösilage, men det verkar inte fungera. Varenda gång jag presenterar hösilage för henne i små mängder så får hon diarré. Så numera är hon 100% hö-häst.. Tur att vår bonde i stallet kan erbjuda alla möjliga former av grovfoder.

Jag bjuder på en skön sommarbild från förra året.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar