måndag 25 april 2016

Backutsparkande ponny, stallmöte, nedtagning av träd..

Då var den här helgen slut.. jag undrade faktiskt imorse om det inte är helg snart.. kändes som om den här helgen bara innehöll en massa arbete hela tiden.

Brana mår gott och har funnit sig tillrätta med sitt nya sjuka liv. Hon får mat 4 gånger per dag och jag mockar hagen varje dag. Hon går där och glor på hönsen som promenerar förbi, gårdsägaren som går förbi, hästar som går förbi och allt annat som passerar. Hon är en nyfiken dam och väldigt sugen på att göra något annat än att bara promenera så allt som kommer i närheten av hagen är roligt. Hon fullkomligt hänger på trådarna för att säga "Hej, ska vi göra något??"

Vi hade stallmöte också. Nu är hela våren, sommaren, hösten och vintern inplanerad när det gäller hagar vilket är väldigt skönt. Alla flockar kommer stå på box under hela våren, hösten, vintern så nu har alla hagar uppe vid stallet - underbart. Det känns så bra att alla samarbetar så fint i vårt stall.

Mamma & Pappa kom över också hem till mig och hjälpte mig att ta ner ett träd som stod i vägen. Och så eldade vi lite.. och jag fortsatte att kapa trädet i bitar när de hade åkt hem.. Snacka om styrketräning med att kapa träd.

Och så blev det lite lektioner också. En liten busponny som sparkar backut hela tiden. Hopplöst! Ryttarinnan är runt 9 år gammal och har enormt bra balans men hon kan inte sitta kvar jämt utan slängdes av från hästen 2 gånger på min lektion. Den här lille busponnyn har gjort alla kontroller som går, han har haft veterinärer som har kollat honom, sadelmakaren har kollat sadeln, hovslagaren har kollat hovarna - det är inga fel på ponnyn.. Han sparkar inte backut när han rids ut i skogen utan bara på volten och jösses så mycket luft det kan bli mellan hans bakben och backen.. Så, vi har konstaterat att det är bara olater.. Busponny.. Synd att jag är för tung och stor för att rida den här lilla B-ponnyn men;
Nu tar jag in "mitt" unga team av lätta ryttarinnor så ska vi se om vi kan hjälpa lilla tjejen med detta..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar