tisdag 19 mars 2019

Så taggade igår ;-)

Jag vet inte riktigt vad som hände med vädret men det har regnat hela dagen och så när vi dök upp i stallet så började det snöa.. eller ja.. det snö-regnade. Stora blöta snöflingor kombinerat med regn och blåst. Jättekul..

 
Jag tror inte Teo var så taggad på att gå ut. Han ville hellre stå inne i sin varma, torra box och kela. Men UT skulle vi och det var bara till att dra ut. Igår kväll var ridvolten helt perfekt! Packad sand som vattnet har tryckt ihop, så den var fjädrande men hård och väldigt torr. Perfekt att rida på. Så vi övade små volter, stora volter, skänkelvikningar, aktion, tempo tempo tempo och så lite tempoväxlingar. När jag rider glömmer jag totalt bort vädret - det är som om det inte alls snö/regnade utan vädret var puts väck borta för mig. Då är man fokuserad, inte sant?
 
Teo gick bra så det blev nog en rätt kort runda.
 
Imorgon, alltså onsdag, ska vi åka iväg och kolla på häst. Inte till mig utan till ponnyns ryttare, ponnyn som fick tas bort nyligen. Nu ska vi leta islandshäst till henne..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar