måndag 4 mars 2019

Köksrenovering del 2

Då har jag sannerligen påbörjat köksrenoveringen. I helgen kom föräldrar över och hjälpte till med goda tips/ideér och naturligtvis; Arbetskraft!!

Det som började med en enkelt utbyte av skåp blev något helt annat. Skåpen jag hade planerat gjorde att min lilla gångyta skulle bli för trång så jag får helt enkelt behålla skåpen jag har. Då får man lösa det genom att måla om skåpen i lite mer vit/högglans färg och byta knopparna till något bättre.

Sedan var det då skafferiet.. Jag hade tänkt återanvända det och sätta in nya backar men efter att ha provat den första backen, ja eller försökt, så insåg jag att backarna får inte plats. Så, där får min pappas specialitet komma fram - han får bygga en snygg ram för mina backar.

Så just nu i helgen har jag ägnat mig åt att måla alla skåp, mamma och jag tog en turne-runda på Ikea, K-rauta, Jula för att inhandla saker och så rensade pappa alla väggar från skräp som ska bort innan tapetsering.


Nymålat skåp med hyllplan. Typ så här kommer det vara.. Men med trevligare bänkskiva.. Och så ska allt som står ovanpå ner i skåpet. Och en lucka på skåpet då. 

Andra sidan.. Det enda som ska upp på väggen är tapet, kakel och en fläkt. Kanske ett litet hörnskåp.

Så här kommer alla luckor vara bekklädda. Snygga nya skålformade handtag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar