fredag 1 mars 2019

Köksrenovering del 1

Ja, då har jag börjat med köket då ordentligt. Tanken var att jag skulle byta ut alla skåp mot nya men den planen får jag strunta i då Ikeas skåp tar ett djup på ca 65cm (inkl allt) och det fungerar inte i mitt kök. Då skulle jag ha en golvbredd på 1 meter! Inte acceptabelt samt att då skulle spis och kyl vara lite innanför alla skåp. Det gillar inte jag.

Så då får man planera om! Jag behåller alla gamla skåp, målar om luckorna, byter knopparna, behåller spis, kyl men byter fläkten. Bänkskivorna byts ut, diskho:ar likaså och så tapetserar jag alla väggar, byter kakel, lägger in lite ny belysning och voilá! Så har jag ett nytt kök..

Just nu ser det dock väldigt stökigt ut eftersom jag har tömt hela köket på allt som fanns i skåpen.. Min "hålla-rent-runt-om-kring-mig"-organiserade hjärna får tokspel då jag fullkomligt hatar röra och vill ha allt super-organiserat. Så vi kan lugnt säga att jag jobbar på hela kvällarna, lite väl sent in på natten, för att bli klar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar