fredag 3 juli 2015

Varmt..

Dagarna nu är en dag som alla andra dagar.. Jag går upp, klär på mig, Ida hoppar in i bilen, åker till stallet, tar en promenad med Ida upp till stallet, sätter på våra 3 isisar grimmor, tar ner hela bunten till hagen, sätter mig i bilen, åker till jobbet, jobbar, åker tillbaka till stallet, tar in de 3 isisarna, mockar, vattnar, ev. väger hö (om inte Nilla gör det), åker hem.. Vilar.. Promenerar med Ida.. Sover.

Det låter väl roligt, inte sant?! Just nu, i den här värmen, så är det så mina dagar ser ut. Jag rider inte, jag gör egentligen ingenting då det är för varmt..

Igår var dock ett undantag. Mamma och Moster hade kommit till stallet, de hade mockat åt mig, och vi tog in hästarna. Sedan åkte vi hem och de beundrade mina uppfräschningar på huset och sedan åt vi middag, snackade, mamma hjälpte mig med att fälla en gran och sedan åkte de hem.
Jag invigde min altan, eller solrummet, och sov faktiskt där under natten - mycket svalare än inne i huset.

På söndag är Branas & Kjartans vila slut och då ska jag sätta igång igen med båda, oavsett väder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar