måndag 13 juli 2015

Arbetsmyran Anna

Jamen då så.. Då ska vi se om jag kan lista upp allt jag har gjort i helgen då.

Fredag kväll: Ridit på volten. Gick väldigt bra, kändes väldigt bra. Planen var att hästarna nu skulle vara ute dygnet om på torsdag-, fredag-, lördags-nätterna men jag var förstås lite nojjig över detta. Man vet aldrig hur ben, mankam och annat känns efter 24 timmar. Så jag åkte faktiskt till hagen kl 22 på fredagskvällen och tur var väl det!
För hästarna hade minst 50 myggor på ena sidan om halsen.. var!!  Så det var en rejäl myggsvärm och hästarna ömsom vandrade, ömsom galopperade för att bli av med insekterna. De gick till grinden och så iväg.. till grinden och iväg.. Så jag slängde på dem grimmorna, viftade frenetiskt själv för att bli av med surret runt mitt ansikte och sedan travade (?!) hästarna upp till stallet. Har aldrig hänt förut att de vill så mycket in i stallet. Väl inne somnade hela högen och så fick det bli omplanering, hästar inne varje kväll, varje dag..

Lördag dök mina föräldrar upp. Vi skulle jobba lite tillsammans och det gjorde vi..

Pappa utbildade mig på hur man kittar fönster. Sedan tog han över, gick lite fortare när han kittade.

 Mamma målade fönster och runtom fönstren

Jag var på taket och tog bort mossa samt målade vindskivorna.

När sedan eftermiddagen kom så passade pappa på att basta hemma hos mig medan mamma & jag drog till stallet för att rida ut tillsammans med Nilla. Pigga glada hästar.

Söndagsmorgonen fixade pappa en grind till mig - bild kommer senare för jag måste måla klart den först. Mamma & jag drog till stallet för att rida en liten tur och sedan åkte vi hem och fortsatte med målandet en stund. Därefter åkte de hem..

DÅ började jag.. Städade rent hela huset. Storstädning.. Målade klart alla fönster och allt runtomkring fönstren. Målande över med rött på lite vita småmissar här och där.. Målade en siffra 3 vit. Skrapade rent fönstren på vit färg, där vit färg inte ska vara.. Målade grinden röd. 
Kittade mellan fönstren.


Tog undan allt material som låg lite överallt, stegar, penslar, färg.. Satte upp 3:an på väggen.. Diskade. Lagade mat. och sen var jag klar.

Så nu ser mitt hus ut så här.. Klart och färdigt.. Underbart.. Om ca 10-15 år är det dags igen. Nu känns det bra.. Huset är målat invändigt, renoverat invändigt, målat utvändigt, renoverat utvändigt. Jag känner mig sååå nöjd.. På 1 år har det hänt mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar