onsdag 15 juli 2015

Duktig Brana..

Eftermiddagen började så som den brukar börja för mig. Mocka boxar, göra rent badkar, fylla på vatten och ta in hästarna.

Sedan fick Kjartan sig en rejäl avborstning och så en liten longering. När jag longerar brukar Ida antingen få sitta i min jacka eller så nedanför mig och den här gången satt hon fastsatt i mitt ben och fick helt sonika sitta på marken. Ida gillar det där med att skälla och jaga hästar, särskilt eftersom matte står mitt på volten och smackar.  Så Ida skriker, skäller, jagar och jag får då jobba rätt rejält med att få tyst på henne.

Så longeringen igår innebar två saker,
1. Smacka på Kjartan så han travade runt mig
2. Tysta Ida så hon inte skällde hela tiden.

Sedan fick lilla gubben sig en rejäl tvätt och vara inne på box några timmar medan jag red Brana.

Nybadad

Och så fick Brana sig en lite träningssession på ridvolten. Jösses så bra hon gick!! Jag är så stolt över min guldgula prinsessa.. Det var sagolikt.. Hon töltade som en gud, traven var sagolik, skritten likaså. Jag känner mig superstolt över min dam. Duktig liten svettig tjej fick sig en avskrittning, lite vila i boxen och sedan ut i hagen ige.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar