torsdag 17 mars 2016

Maskkontrollen börjar planeras

Det börjar bli dags att planera in en maskkontroll.. I vårt stall gör vi det samtidigt, alla hästar på en gång. Vi kontrollerar och avmaskar de hästar som behöver avmaskas. Nu är det 11 hästar så vi kommer få den lite billigare köpet än de dyra testerna som finns att köpa på apoteket.

179kr/häst för mer än 10 hästar hos Maskkontroll.se
228kr /häst för 10 hästar hos KollaMasken.se

En liten nätt prisskillnad där på 49kr/häst .. Det finns säkert fler sajter men de här två är väl de största.


Mina hästar står ju numera i en ganska liten hage så den här helgen ska jag ägna min tid åt att mocka rent hagen. Nu kan jag ju hålla den ren och fräsch hela tiden! Underbart..
Sedan tror jag att jag ska förbereda för några hölådor.. inför automatiska lunchgrinden jag tänkte installera där.

Jag skrev tidigare om ett inlägg om maskar efter jag hade varit på föreläsning och det kan du läsa här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar