fredag 28 november 2014

Familjen..

Det är inte ofta jag säger det här men vilken underbar familj jag har!!  Det är inte alltid jag har varit där för dem men de vet att om de verkligen behöver mig så ställer jag upp och jag vet att det är vice versa. De 14 år jag levde med min ex-sambo var jag nog rätt självupptagen eller upptagen med sambon och glömde bort min familj lite men det hoppas jag att jag har tagit igen under de här 2 åren jag har levt ensam igen.

Att få hem alla syskon plus deras respektive och mina föräldrar en dag då jag behövde hjälp var magiskt. De kom hem till mig, utrustade med gummistövlar, mössor, vantar, skyddskläder, motorsågar och allt annat som behövdes för att fälla ett gäng stora träd. Inga diskussioner utan här körde de bara på.. Kontrollera trädet, lina trädet, såga ner trädet, grena trädet, kapa trädet och sedan bära bort bitarna till utsedd plats. Brorsan fixade luftvärmepumpen och mamma plus en av de respektive eldade upp massa rishögar..

Är det inte magiskt?! Jag förstår varför amish-folket får så mycket gjort med tanke på mängden folk. Hemma hos mig var det alltså vi 4 barn, våra 2 föräldrar, 3 respektive = 9 personer.  Träden, alla 6 stora jättar på ca 20-30 meter höga, var kapade och allt på under 4 timmar. Luftvärmepumpen var uppe på ca 2 timmar.

Bästa familjen!! Underbart att tillhöra dem.. Älskar min familj..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar