fredag 28 november 2014

Mysstund..

Det är inte alla gånger jag åker till stallet bara för att "utföra sysslorna" man har i stallet. Ni vet, mocka, fodra, rida, borsta, släppa in/ut osv.. Igår var en sådan dag. Jag hade myspys med mina hästar, ja Kjartan är nästan min häst eftersom jag sköter honom så mycket.

Brana fick en rejäl avborstning och sedan bara för att jag ville så tofsade jag manen så den blev snyggt delad igen. Tror hon gillade uppmärksamheten med att matte äntligen pysslar med henne. Kjartan fick också en liten avskrubbning och mankamning. I den här fukten så har han fått torra skorpor i knävecket på frambenen så där klippte jag helt sonika bort pälsen för att det inte skulle bli infekterat.

En stor häst ville bli rakad så jag rakade en spårklippning på denne häst. Har aldrig klippt spårklippning och det blev en liten ritningsmall med hjälp av whiteboardpenna, hästen är arab och kritvit. Tycker det blev helt ok.. Ska raka om honom litegrann i helgen tror jag så att det blir mer jämt.

Sedan var klockan redan 20:00 och då var det dags att åka hem och äta middag.

Längtar tills jag får börja rida igen.. Här har jag hela flocken, sitter på Brana, har Kjartan i handen och Svipa sitter fast i Kjartans longergjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar