onsdag 2 september 2020

Mindre svullet ben

 Efter två dagars intensiv behandling så är Teos ben så mycket bättre. Han verkar vara lite känsligt mot knotten på höstkanten för jag noterar att bett på kroppen blir likadana som i karlederna, små knölar som blir lite geggiga, lite svullna..  Det ska jag minnas till nästa år och sätta på honom insektstäcke samt spraya honom med insektsmedel. 

I två dagar har jag tvättat karlederna med hibboskrub och sedan torkat riktigt torrt och därefter smörjt in med kådsalva. Jag har kylt benen med kylgelé och imorse var benen normala. Vilken skön känsla! 

Det börjar bli kyligt på mornarna också och mörkt! När jag är i stallet har det precis börjat bli ljust på himmelen men det är rätt svalt, typ +5 grader. Jag måste nog börja med vantar för jag fryser om fingrarna när jag pysslar i stall och hage på mornarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar