måndag 7 september 2020

Helgen..

 Det går för fort nu!!! Helgerna dundrar förbi som en flock snabba hästar och jag hinner inte med någonting.. 

Lördagen skulle jag ha åkt till mina föräldrar men tyvärr fick jag migrän och fick tillbringa hela dagen på soffan..sovandes.. fullproppad med medicin. Men Ida njöt i stora lass då matte var still, tyst, varm och sov. För då kunde hon ligga bredvid och bara njuta..


Nåja, jag mådde tillräckligt bra på kvällen för att åka till stallet och rida, så jag och stallkompis drog ut på vår eviga grusväg.. 6,8km är denna grusväg tur och retur och den drog vi i fullt ös. 

Söndagen blev det då revansch på turen till föräldrar och så åkte mamma & jag till IKEA för att köpa garderob till stallet. Äntligen har jag två relativt vettiga garderober i stallet. Hyr man box i stallet har man rätt till 2 sadelhängare, 2 tränshängare och 1 garderob (dock köpa in själv) i den uppvärmda sadelkammaren och eftersom jag hyr två boxar så har jag dubbelt upp. Ska meka lite med garderoben men är relativt nöjd med storleken och så.. 

Så hela eftermiddagen gick åt till att meka med garderoben i stallet, ta bort den gamla garderoben, mocka boxar, öppna hösilagebal, väga hösilage, fylla på vatten, känna igenom hästar.. Sen dippade jag och ville inte rida så det blev ingen ridning. 
Åkte hem vid 19:30 och typ totaldäckade i sängen.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar