måndag 28 september 2020

Nya ridvägar, Kondis, Myskväll

 Helgerna kommer och går på tok för fort!! Men så är det ju för de flesta, man får njuta så mycket man kan.

Fredag drog jag ut på den vanliga grusrundan med stallkamrat. Vi noterar att våra hästar börjar få rejäl kondis nu och den här 6.8km rundan är knappt tillräcklig längre, de har på tok för bra kondis.. Vi själva noterar också att vi börjar få bättre flås - den som säger att ridning inte kräver kondis på ryttarna har inte provat själv. 

Lördag tänkte jag att det är dags att vidga vyerna lite med rundor att rida, så vi drog över motorvägen (på en bro) och red på våra gamla ridvägar när vi stod i ett annat stall. Nu var det tyvärr ett gäng lösa ungtjurar på den väg vi planerad att rida så vi fick korta ner ridturen en smula men det var ändå en bra runda. Dock inte tillräcklig för våra hästar för de studsade på vägen hem, så vi får väl betrakta den här ridrundan i skritt, trav, galopp, tölt i alla tempon samt flygande pass som en "mysrunda" eller en vilodag. Men det gick bra på denna runda så vi kanske kommer ta denna runda lite oftare.

På kvällen kom min kompis över på lite god middag och bubbel. Vi hade låtit bli att berätta om sommaren för varandra via andra medier så nu på kvällen hade vi massvis att berätta och massa bilder, vilket var askul.. Vi träffas rätt sällan men när vi väl gör det så är det så mysigt. 

Söndagen fick jag sova, ovanlig känsla, för min stallkompis släppte ut mina hästar. Så jag dök upp senare på eftermiddagen och vägde massa hösilage-påsar för veckan, samt red ut tillsammans med stallkompis. Min mamma dök upp också med sin voffe och jag passade på att klippa voffens klor och borsta igenom honom. 

En väldigt härlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar