onsdag 23 september 2020

Måndag uteritt, tisdag vila

 I måndags hade jag planerat voltträning men jag var alltför trött och sliten så jag tänkte att Teo får vila.. Men när jag väl var i stallet så kom den lilla energiängeln på min axel och studsade så jag drog på Teo utrustningen och så blev det en grusvägsrunda istället. Massa mellantempo tölt och massa massa galopp.. Mycket kul och när jag väl var tillbaka till stallet så var jag inte alls trött längre.. Så pass pigg så när jag väl kom hem så blev det tvättning och lite annat så jag kom i säng på tok för sent.

Vilket straffade sig på tisdagen för igår var jag riktigt trött..  Så igår fick grabbarna vila. Visserligen måste jag ändå ta in dem, mocka boxarna, rigga för foder, borsta av dem, sköta om ev. sår och så fodra de andra två grabbarna i hagen, fylla på vatten i hagarna men efter det åkte jag hem. Plockade ordning lite inför onsdagsmorgonen och så gick jag och la mig.. Underbart och sov hela natten.

För att vakna till en mörk morgon där jag för första gången fick använda pannlampa hela morgonpasset i hagen. Kolla 2 grabbar i ena hagen, lägga ut frukost och släppa ut 2 andra grabbar i en annan hage, släppa ut en dam i den tredje hagen.. Ta en promenad med Ida eller rättare sagt, släpa ut Ida ur bilen (där hon ligger och sover) för att hon ska sätta sig typ utanför bilen och kissa för att sedan vilja komma in i bilen igen för att fortsätta sova..  Sedan mot jobbet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar