fredag 4 september 2020

Lätt ridning

 Igår kollade jag benet och det var så mycket bättre, eller faktiskt det kändes helt ok igen. Ingen värme, ingen svullnad, så igår red jag ut. En väldigt lätt runda, den s.k mamma-rundan. Jag kallar rundan så för det var den rundan jag red med mamma och Kjartan för att de skulle tycka det var roligt samt en inte alltför lång och ansträngande runda. Den innehåller det mesta, grusväg, mjuk härlig ängstig, en liten skogsstig med lite klättring och kliva över stockar, en härlig sandsträcka att galoppera på.. Precis lagom lite med allt.

Så den rundan blev det och jag tror att Teo inte riktigt uppskattade att ridas igen. Hans bästa tid är mattiden samt boxen och när jag kom för att borsta honom i boxen så vände han helt sonika bakdelen till mig, inte för att kicka utan för att markera att han står i boxen nu och vilar.. I normala fall brukar jag respektera detta men 3 dagars vila har sannerligen inte hjälpt hans kroppshydda!! Så efter lite borstning åkte sadeln samt tränset på och så ut tillsammans med stallkompis. Vi alla var lite sega, tror det beror på den varma fuktigheten som var igår så den här rundan passade oss alla perfekt. 

Han kändes fin i skritten, traven och galoppen så nu är det väl bra då. Perfekt då jag ska på kurs nästa helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar