måndag 31 augusti 2020

Medlemsregister Stormur

 Jag är som sagt medlemsansvarig för Stormur vilket innebär att jag tar hand om hela medlemsregistret för Stormurs medlemmar i IdrottOnLine.  I början var det riktigt stökigt men nu, efter ca 2 år som ansvarig så tycker jag att det är rätt enkelt.

Så vad gör jag?? 

Jo, när det kommer in en ansökan via vår hemsida så godkänner jag medlemmen i IdrottOnLine och så sätter jag "roll" på personen (ny, huvudmedlem, stödmedlem, introduktionsmedlem) eller  så lägger jag in en hel familj, sedan gör jag en liten avgiftsregistrering och därefter skickar jag ut en betalningsinformation till medlemmen. 

Vid årsskiftet måste jag lägga om alla introduktionsmedlemmar till huvudmedlemmar, ta bort de medlemmar som inte vill vara medlemmar längre och sedan göra massutskick till samtliga. 

Jag hjälper medlemmar med Indta (vårt tävlingssystem) om de får problem med att logga in, får inte ut sin tävlingslicens eller kan inte anmäla sig till tävlingar.

Men man får göra mycket med medlemmarna ibland. Det sker oftast när medlemmen har kort tid på sig, t ex inför en tävling och de kan inte lösa sin licens. Ofta kontaktar de mig typ dagen före och då blir det stressigt. Ibland får jag logga in på deras konton, ibland får jag sätta mig och chatta med dem och ibland t om ringa upp och lösa det per telefon och datorn. Ibland får jag hjälpa dem med helt andra saker, som vad man ska ha med sig på tävling, vad är olika klasser osv.  Roligast var nog när en medlem fick stora problem med sin licens och jag var på väg till Ronneby för att hämta Solfari. Det var mycket chattande vid varje kafferast och till slut, klockan 22 på kvällen, fick jag sätta mig med datorn, chatten på och så logga in på deras inloggning och till slut, efter mycket huvudbry, få ut deras tävlingslicens.. 
Inte alltid det enklaste men än så länge har jag löst alla problem - det underlättar en hel del att jag också tävlar och nyttjar alla system som medlemmarna gör.

Nuförtiden är det rätt enkelt för mig och jag kommer fortsätta med det här nästa år också.. Och nej, jag får inte betalt, jag är en frivillig medlem som ställer upp gratis för klubben! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar