onsdag 12 juni 2019

Sugen på att flytta till oss?

Vi söker en islandshäst-valack till vår flock. Therese och jag känner att våra hästar skulle må gott av en kompis och betet skulle må väldigt gott av en häst till, samt vi vill gärna ha en stallkompis till.

Så, det vi kan erbjuda är:
  • Boxplats med lösdriftsmöjligheter
  • Mekanisk lunchgrind i hagen
  • Isolerade vattenbaljor vintertid
  • Mekanisk foderautomat i boxen på kvällen
  • Fikarum
  • Sadelkammare
  • Spolspilta med varmvatten
  • Fodring samt utsläpp av mig varje vardagsmorgon
  • Täckesservice varje dag
Det du måste göra är:
  • Rullande schema insläpp eller fodra ute
  • Rullande frukostschema morgon helger
  • Mocka din box (om häst står inne)
  • Väga hösilage
  • Rullande betalning på hösilage
Jag har stått i detta stall i ca 5 år och jag trivs väldigt bra men det är som med alla stall - det passar inte alla.. Så du är mer än välkommen att höra av dig till mig: anna.christina.pettersson@hotmail.com

En liten uträkning på kostnader. Under vår, sommar och höst när hästarna går ute (mestadels) och äter gräs kostar en stallplats 1375kr. Under vintern behöver man köpa hösilage och kanske ev. sågspån (om du nu vill ha din häst inne på box)..   Så om en häst äter runt 8kg hösilage per dag under oktober-april så kostar en plats hos oss exkl spån ca 1750-1800kr snittat på ett år.  Med lite spån så hamnar man på runt 1900kr/månad snittat per år. Det blir förstås dyrare på vintern men billigare på sommaren men under ett år så hamnar man ungefär på den summan..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar