måndag 25 februari 2019

Köksrenovering

Allt i min blogg handlar inte alltid om hästar ;-) Utan även en smula om mitt hem..
Jag håller på och renoverar mitt kök.. eller renoverar och renoverar, jag gör om hela köket faktiskt. Mycket för att jag älskar att laga mat (numera) och jag behöver mer bänkyta..


Från början såg mitt kök ut så här..


Det gillade jag inte, särskilt inte kaklet, så det målade jag nästan direkt.

Sedan gick det av farten att måla alla luckor

Därefter sattes ett fönster in, då jag tyckte det var lite väl mörkt


Nu har jag tagit bort överskåp.. för att känna hur det känns utan överskåp..

 
Planen är att göra på det här sättet.. Underskåp, diskmaskin, ny fläkt, behålla spis och kyl/frys (varför slänga när de funkar väldigt bra?) och sedan sätta en långbänk under fönstret - från vägg till vägg och sedan ha öppet skafferi. Skulle jag bli totalt tokig på att inte ha överskåp, är ju rätt lång och att böja sig ner hela tiden kan vara för jobbigt, så kommer jag sätta små "lådor" lite här och där som överskåp. Allt ska vara vitt vitt…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar