onsdag 4 oktober 2017

Sadelkammaren klar; Maskprov taget

Men jösses så skönt. Sadelkammaren är klar!! Nu har alla varsitt skåp, alla har 2 sadelhängare var och alla har 2 tränshängare var OCH det finns plats för 2 nya inackorderingar. Vilken skön känsla och som vi har jobbat (nåja, en del av oss) för att få det här på plats.

Nu har även jag flyttat in i varmt utrymme med alla mina saker, vilket jag noterade inte alls var många saker utan rätt få prylar. En hjälm, en ryktväska, lite boots, ett spö, 2 vojlockar, lite broddar och sjukvårdsprylar. Men desto mer täcken ;-)
Skönt för mina saker dock, för jag har känt under åren jag har stått här att de har varit rätt fuktiga under höst, vinter, vår och nu får de komma in i den gosiga värmen.

Jag har dessutom ägnat morgonen åt att plocka bajs i varenda box - hästarna var väldigt skeptiska till min plasthandske och påse men bajs skulle plockas för att göra vårt höstliga bajsprov, ja eller maskprov. Nu är det inskickat och så får vi se hur maskfria hästar vi har..  11 hästars bajs plockades..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar