fredag 27 oktober 2017

Hej då förbränningstoalett

Nästa vecka så kommer mitt nya fräscha avlopp installeras hemma. Nu är det slut med den gamla tiden som föregående ägare hade fixat och slut med min ganska nyinköpa förbränningstoalett.

Nu ska jag få mitt fantastiska avlopp med BDT och slutet system, infiltration och gud vet vad.. Jag förstår knappt hälften så det är tur att jag har en väldigt duktig firma som gör jobbet åt mig. Från idé till färdig produkt!

Tyvärr har jag en svår tomt så hela systemet hamnar på framsidan - den enda sida som jag har gräsmatta och som är torr och fräsch.. Det kommer bli en fin vall mitt på gräsmattan.. Men det går alltid att lösa - jag kan nog komma på något..

Hej då, fina framsidan. 
 
Det var en väldans prövande för att hitta rätt plats.. Både firman och jag ville ha allt på baksidan men tyvärr så har jag för blöt baksida med sjunkande mark, så det gick inte. Till slut var det faktiskt jag som sa: Prova på gräsmattan då..  Och mycket riktigt, där kommer det att funka.. Berg ca 30cm ner så då får systemet mer eller mindre stå ovan mark, fast ja - de kommer täcka allt med jord. I framtiden får jag väl fylla upp hela framsidan så jag får en rak gräsmatta igen men i nuläget så är jag nöjd med att bara få ett avlopp som är miljömässigt vettigt och en vall mitt på gräsmattan. Eller jag kan nog, efter nästa vecka, sluta kalla gräsmattan för gräsmatta.. För nu kommer det bli lermattan..
 
Provgrop nr 5, tror jag det här är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar