onsdag 14 juni 2017

Mamma ritt

Igår var en sådan där lyxig dag då man slutar tidigare för att mamma väntar i stallet.. och hon hade tagit in hästarna - mycket lyxigt.

Vi tog en tur på våra springare och red en halvny skogsväg.. För att komma till denna skogsväg så måste man gå över ett stort avgrundshål med forsande vatten och minst 15 hajar och 35 krokodiler - enligt Teo i alla fall..  Det var egentligen ett litet dike med lite lite lera och vatten..

Över skulle vi dock och han stod där.. skakandes.. blåsandes.. medan jag manade på honom från ryggen och bad honom gå på.. "Hur kan matte tvinga mig över dessa häst-ätande varelser?!?"
Det är inte ofta jag har sett och känt hästar som fullkomligt skakar i kroppen, det kan jag räkna på min ena hand.. 2 hästar pga skada och smärta och 2 hästar pga kyla..

Men den här killen han tar priset!!  Hela han skakade, mamma såg det en bra bit ifrån och jag kände det från tår till huvud. För ett litet löjligt dike..

Till slut satsade han allt han hade för att komma över och tog ett rejält språng och var helnöjd efteråt.. "haha, ni elaka krokodiler och hajar fick mig inte!!"..  Jag berömde massvis och så var vi igång igen..

Vi skrittade, travade, töltade och galopperade längs med skogsvägen och både Kjartan, Teo och mamma hade det väldigt roligt och var väldigt pigga.

Underbar kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar