torsdag 1 juni 2017

Ensam i stallet

Jag kom till stallet rätt sent igår eftersom jag hade jobbat rätt sent på eftermiddagen. När man kommer "sent" till vårt stall, så blir man ensam i stallet - de flesta i vårt stall är eftermiddagspersoner eller tidiga-lunch-personer, så dyker man upp efter 18 så är det mer eller mindre tomt i stallet. Vilket jag gjorde.. Mockade boxar, fixade och donade lite innan jag tog in killarna..som kom rusande till grinden för de ville in och äta gott-gott.

Borstade av Teo till ljudet av mumsande hästar och satte på honom grejerna, drog ner till ridvolten.
Jag red lite grann, han kändes stel men villig men det var mycket ojämnheter i tölten. Hmm? Har jag tränat för mycket eller för lite?? Ridningen har varit en smula ojämn och det kan bero på det.. Eller att jag har pressat för hårt? Får helt enkelt prova mig fram.. Idag vilar han och så får jag känna hur han känns imorgon. Känns han bättre, så har jag rent krasst ridit för mycket. Känns han sämre har jag säkert ridit för sällan och/eller ställt för hårda krav.

Ensam i stallet och på ridvolten

Borstade av honom, lät pojkarna ta en paus i boxarna och släppte sedan ut båda i sommarhagen igen. Nöjda killar att få komma ut i stora hagen igen..

Väl hemma kände jag att trots att jag hade duschat så luktade det extremt mycket häst!! Kläderna jag hade på mig var rena, jag doftade rent men....det låg en liten voffe bredvid mig i soffan och hon stank häst!! Hon har "hjälpt" mig att mocka, alltså ätit hästbajs och fått massa kissigt spån på sig, så hon riktigt stank gödselstack..   In i badbaljan med henne (något Ida hatar) och så avduschad voffe med lukta-gott-gott schampo. 

Kan man se mer lidande ut??

På med hårfönen (något Ida älskar) och så föna henne torr.. Nu har jag en väldoftande torr voffe igen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar