torsdag 3 november 2016

Det är så skönt att slippa tävlandet

Jag har faktiskt inte tänkt på det så här.. Men jösses så skönt det är att slippa tävlandet!!

Slippa jaga platser på olika tävlingar, hinna med att anmäla sig till en tävling som läggs ut i januari och som är full 2-3 dagar efteråt.. Slippa jaga billiga hotell, boxplats och betala ungefär 4000-6000kr per tävlingstillfälle, för det har varit dessa summor som jag har hamnat på med box, anmälan, hotell, mat, bensin. Totalt brukade jag hamna på runt 20 000 - 25 000 kr per år och då är det ungefär 4-6 tävlingar som jag betalade ur egen ficka. Ingen sponsor här inte..
Slippa hitta "rätt" tävling och känna kravet på att inte göra fel på själva tävlingen, eftersom det kostar så mycket och jag satsar så mycket.. Och så det här med alla nya regler, nivåer och annat.

Jag har inte varit medlem i SIF på över 2 år nu och lär nog inte bli medlem nästa år heller.. Den enda anledningen till att jag är medlem är just för att kunna tävla och då finns det ingen anledning för mig att vara medlem nu. Alla lokalklubbar som jag har varit medlem i har varit suveräna men prismässigt skiljer de sig, det skiljer från 400kr upp till 560kr per år om nu SIF:s hemsida är uppdaterad.

Visst saknar jag tävlandet, jag gillar gemenskapen men samtidigt känns det väldigt skönt att slippa tävlandet.. Var sak har sin tid.. Jag och Theodór kommer att dyka upp på tävlingarna men inte förrän 2018 eller så.

En av min och Branas väldigt lyckade tävlingar.. 
2012 & 2013 var rejäla tävlingsår för oss.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar