onsdag 28 september 2016

Uteritt med mamma

Det är alltid superroligt att rida med mamma.. Har alltid varit, kommer alltid vara så.

Så, vi tog en liten tur igår i solskenet. En liten lagom skogsrunda i skritt och lite trav och ännu mindre galopp men det var mysigt. Bara att skritta, se på de gulnande eller röda löven, snacka med mamma, njuta av hästarna och bara vara.. underbart.

Och som alltid tar vi en bild när vi sitter till häst, bara för att det är så kul..  Mamma blir alltid så otroligt bra på bild och med mig.. tja, det ser ut som jag har blå näsa..


Kjartan till vänster, Theo till höger.

Lite dramatik blev det när vi var klara i stallet. En medryttare hade tydligen ramlat av när de var ute och red. Det var så illa så ambulans fick komma till avramlingsplatsen och hämta upp henne. Tydligen hade hon lyckats vrida knä:et ur led (först trodde vi att det var brutet) och såvitt jag vet så fick hon stanna kvar på sjukhuset under natten.. Mer än så vet jag inte.

Hästarna leddes tillbaka där jag mötte dem och så tog jag hand om hästarna tills ägaren till hästarna dök upp hemifrån. En av stallmänniskorna hade åkt med sin bil till avramlingsplatsen och hade varit en av de som ledde tillbaka hästarna, så henne skjutsade jag tillbaka till bilen så att hon kunde åka hem. Det är alltid fint i vårt stall - vi ställer upp direkt om något händer och alla var redo att hjälpa till.. 


Imorse var det morgonfodring och är det något Ida hatar så är det regn!! Och som det regnade nu imorse. Vi båda blev rejält blöta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar