måndag 19 september 2016

Frosten har kommit

Rolig hektisk helg, som alltid.  Fredagen blev det ridning på ridvolten och Teo skötte sig strålande. Massa trav, lite galopp och lite tölt.

Lördagen kom mina föräldrar över för att assistera lite med staket, rensning av tomt osv. Det blev väldigt rent och fint och jag känner mig supernöjd med det vi gjorde. Sedan åkte mamma, jag och hundarna till stallet medan pappa gjorde klart det sista och passade på att basta hemma hos mig. Mamma och jag tog en underbar tur i skogen och så tränade jag lite på gräsvolten en bit in i skogen medan mamma & Kjartan stod och såg på.


Sedan var det dags för stora tvättardagen!! Hästarna skulle göras rena eftersom båda har väldigt mycket "skit" inunder pälsen, djupt inne där man knappt når ner med borsten. Kjartan tog det hela med ro men Teo undrade vad vi pysslade med och var väldigt nervös men stod still. Imponerande unghäst det här. Efteråt fick båda hästarna sova inne under natten för att torka.

Teo har fått ärva en hel del från tidigare hästar och det här rosa täcket med hjärtan är inget undantag.

Föräldrar åkte hem och jag fortsatte att pyssla i stallet tills det var dags att kvällsfodra. Sedan hemåt och diska och sånt där annat man måste göra när man har jobbat under dagen.

Söndagen började med morgonfodring och FROST! Det har blivit höst på riktigt.. Alla hästar kom ut i sina hagar och så mockade jag och gjorde klart stallet. Sedan vidare hem till föräldrar och moster för att hjälpa moster med dator. Jag, som verkligen inte är någon IT-expert, skulle försöka få igång en dator med internet.. och jag fixade det!! Wohoo, till mig!!

Mamma & Jag drog sedan till IKEA för lite inspiration, jag ska göra om gästrummet/kontoret, och hittade rätt många ideér. Och så lite mys hemma hos föräldrar för att sedan åka till stallet, eftersom jag hade fått ett skåp av pappa att ha mina saker i.. 

Installation av skåpet!


Och så kunde jag inte motstå att säga hej till hästarna i hagen.  Kjartan stod och njöt av fallfrukten under äppelträdet.

Och så vidare hemåt för att börja fixa gästrummet.. Just nu ser det ut som en explosion har ägt rum men snart kommer det bli fint..

Ida blev badad..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar