måndag 22 februari 2016

Helgen, Isabell, Kalas, Pimpat hemma

Helgerna bara rusar förbi i full fart, jag önskar ibland att man hade 3 eller 4 helgdagar på raken men men, man får göra det mesta av det bästa under helgen.

Hela lördagen var det stall stall stall för mig..  Började med morgonfodring, utsläpp, mockning, väga hö, fylla på vatten, käka frukost och sedan vid 10-tiden kom Annica och Isabell över för att jag ville se hur Brana rörde sig under ryttare för att sedan kunna öka på travsekvenserna om hon såg fräsch ut. Och det gjorde hon! Isabell rider henne väldigt bra och både skrittade i ca 30-40 minuter samt travade i 5 minuter. Det är dessutom alltid kul att snacka med Annica - vi träffas alltför sällan, chattar desto oftare..  En stor eloge ska båda ha som kom i rena hästkläder och skulle sedan åka hem och byta om till andra hästkläder för att hålla smittorisken så låg som möjligt. Snacka om engagerade hästmänniskor!


Sedan åkte jag hem för att ta en liten paus och käka lunch.. men på något sätt började jag såga ved också? Hmm? Som om jag inte hade nog med jobb att göra.

Och så tillbaka till stallet vid 15-tiden, träffade mina stallkompisar, mockade lite till, sopade överallt, tog in hästarna, gav dem insläppshö, mockade lite mer, borstade och donade i stallet. Så var det dags för kvällsfodring och sedan var jag klar för dagen.

Söndagen ägnade jag åt familjen. Tog  min bil och åkte till mamma & pappa för att sedan åka till IKEA med mamma. En härlig och rolig inspirationsdag genom att titta på alla "rum" IKEA gör och tänka igenom hur jag kan göra hemma. Vidare till Börjes och så köpa lite saker där som behövs i stallet och så till apoteket för att inhämta lite medicin och så hämta upp moster på vägen hemåt till föräldrar.. Och nu var vi SENA!! Kalas hos brorsan, träffa hela familjen - ja eller resten då - och så äta kakor, bullar, dricka kaffe och snacka skit.. 

Tillbaka till föräldrars hus, klippa Molles klor, byta om till hästkläder och så åka till stallet. En härlig liten runda med Brana, Kjartan som handhäst och så hängde även Nilla & Svipa med. Så länge sedan det var vi red ihop och Kjartan fick äntligen gå tillsammans med båda brudarna! En på vardera sida, snacka om att han trivdes.. 

Vidare hemåt och så packa upp alla saker som jag hade köpt på IKEA och sedan kunde jag inte koppla av utan fortsatte då bara av farten att pimpa hemmet.. Nya gardiner i sovrummet (försöker göra mitt sovrum romantiskt, singel som jag är) och så nytt överkast och lite nya blommor i köket (alla blommor dör förutom fredskallor)..

Ida gillade sovrummet förutom det faktum att hennes favoritplats under fönstret försvann. Får nog fixa en fönsterbänk där till henne.. 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar