onsdag 10 februari 2016

Benet ser fortfarande bra ut..

Är inte det goda nyheter, så säg?!! Jag har nu skrittat Brana i en vecka och jobbat på bra med henne i skritt, trots att jag själv tycker det är sååå tråkigt att skritta men vad gör man inte för att sin havre-moppe ska bli bra.

Det har varit uteritter och ridvolt om vartannat plus det faktum att hon står i liten hage dagtid och inne på box nattetid plus kyllera på benet efter ridning.

Kyllera är verkligen en suverän grej för att kyla ben..  Jag använder Swede Clay och den är ju helt sagolikt bra. Man fuktar benet lite, geggar på leran sedan på benet och sedan är det klart. Leran drar ut värmen ur benet och på så sätt är benet kallt men leran blir varm.  Jag har köpt leran, en 10kg burk, på Börjes.. Det enda man behöver göra ibland (enligt mig) är att hälla på liiite vatten i hinken så att leran inte blir för torr.  Kostar inte mycket men gör mycket för benet

Det är dessutom ingen karenstid för detta, om man nu kommer till tävling någon gång..
5151.jpg

Brana njuter i fulla muggar med att få träna igen, det märks. Hon snackar och hummar när vi är på ridvolten och verkar njuta av att få arbeta med sin lilla kropp. Hon vill gärna gå fortare men nu ska vi skynda långsamt.. Några steg trav blir det dock, varför inte tänker jag då hon galopperar i hagen?? Men det är sisådär 10 steg per varv per träningstillfälle så det ska nog inte göra alltför mycket skada.

I helgen ska vi utöka travarbetet så vi travar lite mer men just nu är det 99% skritt.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar