fredag 19 februari 2016

Skritt, skritt, skritt, skritt och så lite trav..

Det var ett sabla skrittande hela tiden. Börjar bli trött på detta skrittande och är samtidigt alldeles överlycklig över att få börja träna Brana.

Jag har en runda längs med grusvägen som jag har mätt ut tidsmässigt så nu rider jag den varje eftermiddag. Skritt och så lite trav, sedan skritt länge igen och så lite trav igen för att sedan vända och så skritt, trav, skritt, skritt, skritt, skritt och så lite skritt..  Jag försöker hålla mig ifrån töltandet just nu och bara ägna mig åt skritt, trav. Naturligtvis hänger Kjartan med varje gång som handhäst..

Det är lite komiskt. Brana & Kjartan är inte så trevliga mot varandra. Brana biter honom gärna och i hagen är de riktigt arga på varandra men ändå så tyr de sig till varandra när jag rider.. De gillar att komma ut på de här promenaderna tillsammans men ändå så kan Brana bli lite arg på honom när han försöker springa fortare än henne.. Av och till får jag jobba hårt för att se till att hästarna håller sig i skinnet men mestadels så har jag Kjartans huvud vid mitt ben och Brana pigg och glad, gående framåt.

I helgen ska Isabell komma över och rida Brana. Jag behöver se Brana från avstånd och det är suveränt att Isabell då kan skritta och trava henne så jag får se hur hon rör sig innan jag börjar öka på travsekvenserna..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar