torsdag 25 februari 2016

Lite tävlingar, kanske...

Brana har varit igång sedan maj 2015 och sedan avställd igen december 2015 för att komma igång igen januari 2016.  Så egentligen är det bara 1 månads vila.. Men en skademånad.

Jag vill så hemskt gärna tävla igen och Geadingakeppni-SM var min plan det här året men det är så fruktansvärt tidigt på året?! Jag undrar varför?? Tidigare har de haft detta SM i augusti/september men helt plötsligt så ska det ske 24-26 Juli..

Jag får verkligen ta och hejda mig och inte ha för bråttom med lilla Brana.  Jag vill verkligen börja planera för tävling men det är liksom ingen idé förrän vi är helt igång. Slutet av mars ska vi på slutbesiktning igen och då ska vi vara igång rätt rejält. Med rätt rejält menar jag då att vi kan skritta, trava, galoppera men inte mer än så..

Jag räknar inte med att vi kommer kunna tävla förrän i slutet av september.


3 kommentarer:

  1. Det kommer vara Gaeding -NM samtidigt som Sport-NM i Norge i början på augusti och därför bör GDA-SM ligga innan för att ta ut ett landslag.

    SvaraRadera