torsdag 4 februari 2016

Studs, stegra, bocka, takta..

Brana är sannerligen pigg.. och arbetssugen. Jag började med att försöka att bara ta in henne på box men det slutade med att alla hästarna i den hagen fick komma in. För när det bara var Brana inne i stallet så galopperade(!) hon inne i boxen och stegrade, pep.. Trots att hon hade mat och allt där inne. Hon ville INTE vara ensam.. 

Men så kom vi äntligen iväg då. En liten skön skrittur bara hon och jag, trodde jag att vi skulle få. Men Brana var som sagt pigg så det blev något mellan skritt och tölt, något mellan nudda marken och alla hovar uppe i luften. Jag fick jobba hårt med att hålla henne i schack så att hon inte sliter upp något igen. Det blev massa skänkelvikningar, slutor, öppnor och länga halsen, slappna av, långa steg..

Jag var ganska varm när vi kom tillbaka till stallet men Brana var rätt oberörd. 
Lille gubben Kjartan fick sig en liten longeringstund på ridvolten..

Min mycket knasiga dam.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar